مقالات

15 مورد بی نظیر انواع صندلی اداری به همراه معرفی کاربرد و استاندارد هر یک

اگر با مدل‌های مختلف صندلی‌های اداری و استانداردهای آن آشنا نباشید ممکن است هنگام خرید، صندلی نامرغوب و بی‌کیفیت را با قیمتی زیاد به شما بفروشند. پس با ما همراه باشید تا با انواع صندلی اداری بیشتر آشنا شویم.

در انتخاب صندلی باید به طراحی و کاربرد آن توجه داشت. بین صندلی‌ای که برای اداره، کنفرانس یا آزمایشگاه انتخاب می‌شود، با صندلی برای گیم یا کار با کامپیوتر تمایز و تفاوت زیادی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم 15 مدل از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع صندلی اداری را همراه با کاربرد آن‌ها برای شما شرح ‎‌دهیم.

انواع صندلی اداری

1-صندلی مدیریت

صندلی‌های مدیریت، صندلی‌های بسیار بزرگ و بلندی هستند که فضای بیشتری را نسبت به صندلی‌های دیگر اشغال می‌کنند. قیمت بیشتری نسبت به صندلی‌های دیگر دارند اما برای استفاده طولانی مدت هستند و بسیار دیر فرسوده می‌شوند. بیشتر این صندلی‌ها دارای روکش چرم هستند. در قسمت نشیمن این صندلی از فوم سرد استفاده شده است که در هنگام نشستن و برخاستن مدیر، نشیمن به حالت اولیه خود بازگردد.

نمونه ای از صندلی اداری,کامپیوتر

2- صندلی کارمندی

صندلی کامندی پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع صندلی است که برای کارشناسان، متخصصان سازمان و کارمندان طراحی و ساخته می‌شود. ابعاد و وزن این صندلی بسیار کمتر از صندلی مدیریتی است. صندلی کارمندی پشتی صندلی کوتاه‌‎تری دارد و مناسب برای استفاده 5 الی 10 ساعت می‌باشد. این نوع صندلی نیز به دلیل استفاده طولانی باید دارای اصول ارگونومیکی بوده و مکانیزم تنظیم زاویه پشتی و جک تغییر ارتفاع داشته باشد.

3- صندلی کامپیوتر

این نوع صندلی‌ها ضمن این که تنوع بالایی دارند، به گونه‌ای ساخته می‌شوند که با میزهای کامپیوتر رابطه و هم‌خوانی خوبی برقرار کنند. البته جک تغییر ارتفاع مکانیزم تنظیم زاویه پشتی هم هستند. پایه های این نوع صندلی دارای پنج چرخ بوده که به کاربر امکان چرخش در هر جهتی را می‌دهد.

4- صندلی گیمینگ و بازی

صندلی گیمینگ از جمله صندلی‌های اداری گران قیمت و لوکس است و برای کسانی که مدت زمان زیاد مشغول بازی هستند یا کار بازی‌سازی انجام می‌دهند، مناسب می‌باشد. هم‌چنین از اصول و استانداردهای ارگونومیک در طراحی صندلی پیروی می‌کند.

5- صندلی ارگونومیک

این نوع صندلی طبق ضوابط و استانداردهای مرتبط و برای راحتی و افزایش بازدهی کارمند در محل کار طراحی و ساخته شده است. صندلی ارگونومیک از ایجاد درد یا تشدید آن در نواحی مختلف بدن جلوگیری می‌کند. هم‌چنین می‌تواند آسیب‌های اسکلتی-عضلانی مانند آرتروز، دیسک کمر، گردن و دست را کاهش دهد. اصولی که در ساخت این صندلی رعایت شده، از فیزیک بدن و گودی کمر حمایت کرده و باعث می‌شود هنگام نشستن، گردن خون افزایش پیدا کند.

نمونه صندلی اداری کنفرانس و جلسه

6- صندلی کنفرانس یا همگانی

انتخاب این گونه صندلی‌ها به مدیر شرکت یا اداره بستگی دارد. این نوع صندلی‌ها دارای دو نوع ثابت و متحرک هستند. نوع اول قابلیت تنظیم ندارد و پایه‌هایش ثابت است ولی نوع دوم دارای چرخ بوده و قابلیت تنظیم دارد. صندلی‌های کنفرانس به گونه‌ای طراحی می‌شوند که افراد بتوانند به همه اعضای اتاق کنفرانس یا سمینار اشراف داشته باشند. این صندلی برای استفاده در زمینه‌های آموزشی، دانشجویی یا دانش‌آموزی، نمایشی، انتشاراتی یا تبلیغاتی، حمایتی و مشاوره کاربرد دارند.

7- صندلی 24 ساعته

برای اشخاصی که به طور مداوم از صندلی استفاده می‌کنند این نوع صندلی بسیار مناسب است. مانند کارمندان و منشی که در مراکز تماس شرکتها کار میکنند. این صندلیها پشتی و کفی ضخیمی دارند و با فوم‌های با دوام بالا ساخته میشوند. موارد ارگونومیکی در این صندلیها به خوبی رعایت میشود. برای کسانی که کمردرد دارند و یا نشستن طولانی مدت به ستون فقرات آن‌ها فشار وارد می‌کند، صندلی‌های 24 ساعته ارگونومیک گزینه مناسبی خواهد بود. از آنجایی که مدت طولانی از این صندلی ها استفاده می شود بنابراین بیشتر احتمال خراب شدن دارند. برای تعمیر صندلی اداری مجموعه صندلی میلاد می تواند به شما کمک نماید.

8- صندلی پذیرش، انتظار یا مهمان

این گونه صندلی‌ها معمولا به صورت چهار پایه یا دارای پایه سورتمه‌ای هستند و مواد به کار برده شده در آن‌ها بیشتر از پلاستیک و چوب است. هم‌چنین به جای استفاده از فوم و چرم، از پارچه خالص استفاده می‌شود که باعث گردش هوا در نشیمن‌گاه و پشتی صندلی شود. صندلی انتظار در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ساخته شده و در مکان‌های مختلفی مانند مطب دکتر، ترمینال‌ها، داروخانه‌ها و کنار میز یا محل پذیرش در شرکت استفاده می‌شود.

9- صندلی اداری مش (mesh)

در ساخت صندلی مش به جای فوم یا چرم از پارچه خالص و پوششی استفاده می‌شود که هنگام نشستن روی صندلی از نشیمن‌گاه و پشتی آن هوا به خوبی جریان پیدا کند. افرادی که از تعریق زیاد یا گرمای آزاردهنده در نشستن‌های بلند مدت گلایه دارند، می‌توانند از این نوع صندلی استفاده نمایند. صندلی مش را علاوه بر محل کار، به عنوان صندلی کامپیوتر در منزل نیز می‌توان استفاده کرد.

10- صندلی اپن

صندلی اپن که به آن صندلی صبحانه نیز گفته می‌شود، بیشتر در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی قابل توجه این نوع صندلی، تنظیم ارتفاع زیاد آن است. لذا برای میزها یا پیشخوان‌های بلند بسیار مناسب است. بیشتر خرابی‌های صندلی اپن، به شکسته شدن پایه‌های صندلی مربوط می‌شود. زیرا بیشترین فشار بر روی پایه‌های صندلی وارد می‌شود.

11- صندلی کلاسیک

انواع صندلی اداری کلاسیک اگر به صورت استاندارد ساخته شده باشند این امکان را فراهم می‌کند که ران‌های کارمند در زاویه 60 تا 70 درجه قرار بگیرند. هم‌چنین وزن باسن و زانو تقسیم شده و بدن فشار کم‌تری را تحمل می‌کند.

صندلی آموزشی در کلاس

12- صندلی آموزشی

این نوع صندلی به دلیل طراحی خاص آن، بیشتر در مراکز آموزشی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از صندلی‌های آموزشی نیز در مدت زمان زیاد استفاده می‌شود؛ به همین دلیل راحتی و طراحی ارگونومیک آن بسیار حائز اهمیت است. بیشتر این صندلی‌ها از جنس پلاستیک و دارای پایه‌های فلزی هستند. برای راحتی بیشتر در قسمت نشیمن‌گاه و پشتی صندلی، تشک نرم وجود دارد.

13- صندلی اجرایی

صندلی‌های اجرایی معمولا دارای روکش چرم بوده و تنظیمات بیشتری نسبت به انواع دیگر صندلی دارند. این نوع صندلی از صندلی مدیریتی و کنفرانس نیز شکیل‌تر است و روکش‌های زیبا و چشمگیری دارد. صندلی‌های اجرایی در مقایسه با صندلی‌های دیگر گران‌تر بوده و بیشتر مدیران از این نوع صندلی استفاده می‌کنند. این صندلی تمام تنظیمات و استانداردهای ارگونومیک را دارا است.

14- صندلی کارگاهی

صندلی کارگاهی یا صندلی کار معمولا در انبارها، کارخانه و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی کار مقاومت نسبتا زیادی نسبت به انواع دیگر صندلی دارد و برای فضاهای تنگ و کوچک مناسب است. راحتی در انجام کار، هنگام استفاده از این نوع صندلی خیلی بیشتر است؛ زیرا پاها جای کافی برای حرکت دارند.

15- صندلی آزمایشگاهی

صندلی‌های آزمایشگاهی دارای سطح غیر لغزنده بوده و برای محیط‌های استریل مناسب هستند. هم‌چنین به سادگی از میکروب و آلودگی پاک می‌شوند. طراحی این نوع صندلی‌ها باید به نحوی باشد که روکش صندلی و قطعات، درز نداشته باشد تا از ورود میکروب جلوگیری شود.

سخن پایانی

صندلی‌های اداری در کنار راحتی و رعایت موارد ارگونومی، زیبایی خاصی به دکوراسیون اداری می‌دهند. این صندلی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که آشنایی با آن‌ها در خرید صندلی به ما کمک می‌کند. عوامل مختلفی در انتخاب صندلی مناسب برای محیط کار دخیل هستند. کارشناسان مجموعه ما در کنار شما هستند تا بهترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشید. در صورت داشتن هر گونه نظر، سوال یا مشاوره‌، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *