تعمیرات صندلی میلاد ارائه دهنده ی خدمات تعویض قطعات صندلی در تهران

تعویض قطعات صندلی

تعویض قطعات صندلی

  بعد از گذشت مدت زمانی از استفاده از صندلی، ممکن است به مرور زمان با نقص و استهلاک بخش های مختلف صندلی اداری مواجه شوید. تعویض قطعات صندلی امکانی است برای تمامی کسانی که به راحتی و استاندارد بودن صندلی خود در محیط کاری و یا استفاده های روزمره اهمیت می دهند و همزمان مایل به صرف هزینه های مضاعف برای جایگزینی صندلی های قدیمی با صندلی های نو و جدید، نیستند.

با بروز نقص و خرابی در قطعات صندلی تنها گزینه پیش رو خرید صندلی دیگر و کنار گذاشتن صندلی قدیمی نیست. گاهی با تعویض قطعات صندلی و تعمیر صندلی اداری معیوب به کیفیتی همسان با بسیاری از صندلی های نو می توان دست یافت. این موضوع، مخصوصا در مواردی که تعداد قابل توجهی از صندلی های یک سازمان، اداره و یا دفتر کار با مشکل و نقص مواجه شده باشند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 تعویض انواع قطعات صندلی، در صورتی کارآمدی کامل خود را نشان می دهد که در استفاده از قطعات جدید به سراغ قطعات مرغوب و درجه یک برویم. در صورتی که کار تعویض قطعات صندلی به کارشناس با تجربه در این زمینه سپرده شود، جدا از اطمینان نسبت به تضمین عملکرد استاندارد صندلی، مطمئن خواهید بود که پول شما به صورت کارشناسی شده صرف خرید قطعات مطمئن و درجه یک بازار می شود و  در آینده مجبور به صرف هزینه های دیگر نخواهید بود.

بیشتر بخوانید:

تعویض قطعات صندلی شامل چه خدماتی می شود؟

  • تعویض چرخ صندلی اداری
  • تعویض پایه صندلی اداری
  • تعویض جک صندلی اداری
  • تعویض مکانیزم صندلی اداری
  • تعویض پشتی صندلی اداری
  • تعویض دسته صندلی اداری

گروه تعمیرات صندلی میلاد با ارائه خدمات تعمیرات صندلی، تعمیر صندلی گردان، صندلی نیلپر، و تعویض انواع قطعات صندلی شامل جک، پایه، مکانیسم، دسته و پشتی صندلی های اداری در محل و همچنین خدماتی نظیر آکوستیک کردن درب های اداری و تعمیر و بازسازی انواع مبل های اداری با استفاده از مواد و قطعات مرغوب و با کیفیت تضمینی و داشتن امکانات و تجهیزات فنی و کارگاه های مجهز صنعتی در طول مدت فعالیت خود توانسته شمار بسیاری از مشتریان را بدست آورده و حفظ نماید. در ادامه درباره ی هر یک از موارد بالا بیشتر توضیح خواهیم داد.

تعویض قطعات صندلی

تعویض قطعات صندلی

تعویض چرخ صندلی اداری

صندلی میلاد از چرخ های با کیفیت, با دوام و مناسب برای سطوح مختلف, برای جایگزینی چرخ صندلی اداری   فرسوده استفاده می کند. با یک مجموعه چرخ صندلی مناسب ، می توانید آن چرخ های قدیمی یا ناسازگار را با یک مجموعه جدید که صندلی شما را به راحتی حرکت می دهد عوض کنید. اما مانند بسیاری دیگر از لوازم جانبی صندلی اداری ، بازار مملو از چرخ های صندلی است که مشخصات و ویژگی های مختلفی در آنها وجود دارد. اگر در یافتن بهترین چرخ های جایگزین صندلی اداری خود با مشکل روبرو هستید ، با کارشناسان ما به جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید : 09125445996 .

تعویض پایه صندلی اداری

صندلی اداری بدون پایه مناسب می تواند کاربر را با مشکل روبرو کند, اگر پایه صندلی اداری به درستی کار نکند می تواند باعث شود که کاربر هنگام حرکت با صندلی دچار حادثه شود. همچنین ، اگر پایه به اندازه کافی محکم نباشد ، احتمالاً می شکند و باعث سقوط کاربر می شود. برای تعویض پایه صندلی اداری می توانید با متخصصان صندلی میلاد تماس بگیرید. متخصصان صندلی میلاد  با استفاده از تجربه و مهارت بالا و استفاده از قطعات با کیفیت پایه صندلی اداری شما را تعویض می کنند. برای تعویض پایه صندلی اداری باید به نکات کلیدی از جمله سایز و جنس پایه صندلی اداری توجه کرد. پایه صندلی اداری از دو نوع فلزی و پلاستیکی تشکیل شده است.پایه صندلی اداری معمولا از 5 پر ساخته شده است. جنس پایه صندلی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

انواع پایه های صندلی اداری

پایه صندلی اداری معمولا از 5 پر ساخته شده است. جنس پایه صندلی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

  • مدل فولادی نیز برای پایه‌های صندلی ساخته می‌شود که جنس آن محکم است ولی وزن آن بالا بوده و خیلی مورد پسند افراد نیست.
  • جنس پلی پروپیلن یک نوع پلاستیک است که وزن کمی دارد و قیمت آن پایین‌تر از سایر مدل‌ها است. این نوع جنس برای تحمل وزن‌های بالا مناسب نیست.
  • جنس آلمینیومی یکی از رایج ترین‌ها می‌باشد. آلمینیوم سبک و مقاوم بوده و کاربرد زیاید دارد. همچنین آلمینیوم زیبایی خوبی به صندلی داده و آن را زیباتر می‌کند.
تعویض قطعات صندلی

تعویض جک صندلی اداری

جک بین مکانیزم صندلی اداری و پایه صندلی اداری قرار دارد و وظیفه آن بالا یا پایین آوردن صندلی می باشد.جک یکی از مهم ترین بخش های هر صندلی اداری است و نقش بالا و پایین بردن صندلی را به عهده دارد و چون زیاد مورد استفاده قرار می گیرد معمولا زودتر از سایر قطعات صندلی اداری به تعمیر نیاز خواهد داشت. جک های متنوعی در بازار وجود دارد که برخی از آن ها تقلبی هستند و دارای کیفیت مناسبی نمی باشند.

انواع جک های صندلی اداری

تمامی جک ها وارداتی هستند. انواع جک را میتوان به جک تایوانی، جک چینی و جک آلمانی اشاره کرد. جک های آلمانی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تمامی جک ها در بازار ایران دارد ولی در بازار ایران تا به امروز (سال 1398) بسیار کمیاب هستند. از محبوب ترین و با کیفیت ترین جک های موجود در بازار می توان به جک تایوان اشاره نمود که طول عمر بالایی دارد. جک تایوانی معمولا با یک سال ضمانت عرضه میشود. جک صندلی اداری به سایز های 8، 10، 12 و 22 سانتی متر هستند. جک های چینی با سه درجه کیفی 1، 2 و 3 در بازار ایران عرضه می شوند.

تعویض مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم صندلی اداری یک وسیله برای تنظیم نیروی چرخشی صندلی است، مکانیزم صندلی اداری در زیر نشیمن  صندلی نصب می‌شود و همچنین تغییر دادن زاویه پشتی صندلی، قفل شدن صندلی در زوایای مختلف و بالا و پایین شدن جک صندلی از دیگر وظایف مکانیزم صندلی اداری می باشد .اگر تمایل به تعویض هر قطعه از صندلی خود را دارید یا بخشی از آن خراب شده است، نگران نباشید,  می توانید با ما تماس بگیرید و خدمات تعمیر صندلی اداری در محل را دریافت کنید.

انواع مکانیزم های صندلی اداری

به طور کلی مکانیزم صندلی اداری را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

  • نوع قفل مکانیزم

قفل دستی: که تنها در یک وضعیت قفل می شود و تک اهرمی می باشد.

قفل خودکار: مکانیزم‌های قفل خودکار در چند حالت قفل می شوند و دو نوع مکانیزم تک اهرم و دو اهرم وجود دارد.

قفل کلاچی: مکانیزم‌های قفل کلاچی در هر وضعیتی که کاربر نیاز داشته باشد قفل می شود. مکانیزم‌های قفل کلاچی دو یا سه اهرمی هستند.

  • مکانیزم تیلت و سینکرون بودن

مکانیزم تیلت: مکانیزم‌های تیلت تماما بدونه تسمه هستند که در مکانیزم های تیلت پشتی و نشیمن گاه صندلی در برابر یکدیگر ثابت هستند.

مکانیزم سینک: مکانیزم تسمه داری است که در آن پشتی و نشیمن گاه نسبت به یکدیگر متغیر می باشد.

اصلی ترین تفاوت مکانیزم تیلت و سینکرونی، جدا بودن نشیمن‌گاه از پشتی صندلی اداری می باشد.

تعویض قطعات صندلی

تعویض پشتی

با خراب شدن پشتی، صندلی شما تمام ارزش ارگونومی خود را از دست خواهد داد، بنابراین درست کار کردن این قسمت مهم است. اغلب اوقات پشتی صندلی سست می شود، و باعث می شود افراد به طور کلی از صندلی بیرون بروند، در حالی که فقط نیاز به پیچ کردن مجدد دارند.برای تعویض پشتی صندلی اداری خود با متخصصان صندلی میلاد تماس بگیرید :  09125445996 

تعویض دسته

اگر دسته صندلی شما آسیب دیده باشد، نیازی به خرید صندلی جدید ندارید. شما می توانید صندلی آسیب دیده را با تعویض دسته صندلی بازسازی کنید. صندلی میلاد دسته صندلی را برای شما جایگزین می کند و احساس خوب استفاده از یک صندلی راحت را به شما باز می گرداند. پد دسته  صندلی برای هر نوع دسته ثابت و یا قابل تنظیم وجود دارد و شما می توانید آن را جایگزین کنید. دسته سمت راست یا چپ و یا هر دو را می توانید تعویض کنید. با تعویض دسته صندلی اداری و جایگزین کردن دسته جدید مشکلات قبل را نخواهید داشت و دستهای شما در بهترین حالت روی صندلی قرار می گیرد.

راه های افزایش طول عمر صندلی اداری

راه های زیادی برای افزایش طول عمر صندلی اداری وجود دارد. برای افزایش طول عمر صندلی از قرار دادن صندلی اداری در محیط های مرطوب و یا دربرابر نور مستقیم خورشید خودداری شود علاوه بر رعایت این موارد باید از مبلمانی با رنگ های تیره در محیط های پر رفت و آمد استفاده کنیم ، چرا که رنگ های روشن آلودگی بسیاز زیادی را به خود جذب می کند و بعد از مدتی رنگ روکش صندلی اداری کدر شده و جلوه ی زشتی به محل کار شما میبخشد و نیازمند نظافت بیشتری می باشد که این اقدام به خودی خود باعث خرابی زودهنگام صندلی های اداری می شود.

محاسبه هزینه تعویض قطعات صندلی اداری

با توجه به افزایش شدید قیمت ها تعمیرات صندلی های اداری در میان مردم طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. هزینه تعویض قطعات صندلی به عواملی مثل میزان خرابی جک، پایه، مکانیسم، دسته و پشتی صندلی و سایر عوامل بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت ­ها با کارشناسان صندلی میلاد تماس بگیرید.

هزینه تعویض قطعات صندلی اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تعویض قطعات صندلی به عواملی مثل خرابی جک، پایه، مکانیسم، دسته و پشتی صندلی و سایر عوامل بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت ­ها با کارشناسان صندلی میلاد تماس بگیرید:09125445996

تعویض قطعات صندلی شامل چه خدماتی میشود؟

خدمات تعویض قطعات صندلی شامل جک، پایه، مکانیزم، دسته و پشتی صندلی های اداری میشود

برای افزایش طول عمر صندلی اداری چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای افزایش طول عمر صندلی از قرار دادن صندلی اداری در محیط های مرطوب و یا دربرابر نور مستقیم خورشید .خودداری شود

آخرین مقالات

راهنمای کامل روغن کاری صندلی اداری

 روغن کاری صندلی اداری

اگر صندلی‌های اداری در محل کار یا منزل شما هم سر و صدای آزاردهنده ایجاد می‌کند، بهتر است با روند روغن کاری آن آشنا شوید.

ایجاد سر و صدا توسط صندلی اداری در اداره، دفتر کار، مکان‌های آموزشی و فرهنگی یا محیط‌های دیگر همیشه آزاردهنده بوده است. این موضوع می‌تواند تمرکز افراد را به هم ریخته و توجه آن‌ها را از کار و رویدادهای مهم روزانه منحرف کند. با گذشت زمان و حرکت مداوم بخش‌های مختلف صندلی اداری و هم‌چنین ایجاد فشار بر روی آن‌ها، قسمت‌هایی که با یکدیگر تماس دارند، سر و صدا ایجاد می‌کنند. در این مقاله سعی کرده‌ایم نکات مهم در مورد روغن کاری صندلی اداری و مراحل آن را توضیح دهیم.

مراحل روغن کاری صندلی اداری

برای روغن کاری صندلی اداری بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

● ابتدا باید همه قسمت‌های صندلی از آلودگی و گرد و غبار پاک شود. زیرا در صورت وجود آلودگی، روغن کاری به خوبی انجام نمی‌شود.

● در ادامه بهتر است یک فرد روی صندلی بنشیند و حالت‌ها و ارتفاع‌های مختلف را امتحان کند تا منشا صدا تشخیص داده شود. معمولا بیشتر مشکلات صدا دادن صندلی، مربوط به پشتی و پایه‌های آن است. بنابراین ضمن بررسی بخش‌های دیگر، به این قسمت‎ها توجه بیشتری داشته باشید.

● سپس در محلی که صدا شنیده شد، روغن کاری انجام شود؛ به این صورت که روغن یا اسپری روان کننده را از فاصله کم نگه داشته و اسپری کنید.

● دوباره باید فردی روی صندلی نشسته و صندلی را تکان دهد تا حالت‌های مختلف صندلی بررسی شود. به این دلیل که تمامی قسمت‌های صندلی با روغن آغشته شده و اصطکاک کم‌تر شود. هم‌چنین اگر هم‌چنان صدایی ایجاد می‌شود، محل آن مشخص شود.

● برای بررسی پشتی صندلی نیز بهتر است فرد به سمت عقب خم شود و دوباره صدا را بررسی کنید. در صورت وجود صدا، پشتی صندلی نیز نیاز به روغن کاری دارد.

● گاهی صدای ایجاد شده ممکن است ناشی از چرخ‌های صندلی باشد. بنابراین هنگام بررسی چرخ، آن را حرکت بدهید و با چرخ جابه‌جا کنید تا اگر صدا از چرخ‌ها بود، روغن کاری شوند. برای این کار کمی روغن را روی بخش سیلیکونی چرخ ریخته و چند بار چرخ را حرکت دهید تا همه قسمت‌های آن آغشته به روغن شود.

● در پایان کار، پس از روغن کاری، تمامی قسمت‌های صندلی که روغنی شده را با پارچه تمیز کنید تا منجر به الودگی لباس‌ها هنگام نشستن نشود. برای تثبیت اسپری‌های روان کننده می‎توانید از وازلین استفاده کنید. چون در این صورت ماندگاری ن بیشتر میآن بیشتر می‌شود و صندلی مدت بیشتری صدا ایجاد نمی‌کند. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که وازلین تمیزکاری را مشکل‌تر می‌کند، چون باعث جذب بیشتر آلودگی و گرد و غبار می‌شود.

دلایل سر و صدای صندلی

با گذشت زمان، تحمل وزن و کارکرد زیاد صندلی‌های اداری به صورت روزانه، سر و صدا داشتن و جیرجیرکردن صندلی امری شایع است. زیرا مواد روان‌کننده‌ای که شرکت سازنده استفاده می‌کند، پس از مدتی خشک می‌شوند. صندلی‌های اداری حتی بعد از روغن کاری هم با مرور زمان باعث تولید صدا شده و نیاز به روغن کاری‌های دوره ای دارند.  یکی از دلایل دیگر صدا دادن صندلی، می‌تواند شل بودن پیچ‌های صندلی باشد. چون با استفاده زیاد از صندلی، پیچ‌ها و اتصالات آن شل می‌شوند. بنابراین بهتر است قبل از روغن کاری از شل نبودن اتصالات صندلی اطمینان حاصل کنید.

از جمله دلایل دیگر برای ایجاد صدا، رطوبت و زنگ زدن بخش فلزی صندلی است. با نادیده گرفتن این مشکل، استحکام صندلی و قطعات آن به مرور زمان کم‌تر شده و در نهایت کاربرد خود را از دست خواهد داد. سرویس و روغن کاری دوره‌ای می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. گاهی به دلیل وجود آلودگی این صدا ایجاد می‌شود می‌توان هوای فشرده را به آن قسمت‌ها دمید تا ذرات آلودگی و یا گرد و غبار بیرون بیایند.

نگهداری و نظافت صندلی اداری و اهمیت آن

شما به عنوان فردی شاغل در بیشتر ساعات روز، اکثر فعالیت‌های کاری خود را بر روی صندلی اداری انجام می‌دهید. به همین دلیل توجه به نظافت و مراقبت از صندلی بسیار مهم است. زیرا از بروز آسیب اسکلتی به بدن شما یا هر خسارتی جلوگیری می‌کند. اهمیت رعایت این نکات آن جایی مشخص می‌شود که به ایرادات و سر و صدای صندلی اداری توجه نشده و به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهد و منجر به تعویض کلی صندلی می‌شود. اکنون به بررسی چند مورد از این اقدامات می‌پردازیم.

  1. تمیز کردن صندلی اگر چه کاری ساده است؛ اما مهم‌ترین اقدام در نگهداری از آن محسوب می‌شود . این امر گاهی ممکن است بی‌اهمیت در نظر گرفته شود.
  2.  فارغ از این که جنس صندلی اداری از چه نوعی باشد، قرار گرفتن مداوم صندلی زیر نور مستقیم خورشید باعث آسیب دیدن ان می‌شود.  به خصوص اگر صندلی از جنس چرم باشد، با برخورد نور مستقیم خورشید، تمامی رطوبت موجود در آن گرفته شده و صندلی خشک و خراب می‌شود.
  3.  اگر صندلی اداری هنگام نشستن فرو برود، برای از بین رفتن این مشکل نیاز به تعویض سیلندر گاز صندلی می‌شود. زیرا وظیفه سیلندر گاز این است که وقتی شخصی روی صندلی می‌نشیند، جک پنوماتیک بالا رود.
  4. از جمله روش‌های رایج و پرکاربرد برای نگهداری صندلی اداری، روغن کاری بخش‌های مختلف آن به خصوص قسمت چرخ‌ها است. ورود گل، گرد و خاک و هر نوع آلودگی به چرخ و قسمت‌های مختلف صندلی، منجر به سر و صدا کردن و کاهش عملکرد آن‌ها می‌شود. در این مواقع بهتر است صندلی را وارونه کرده و بخش‌های مختلف را بررسی و روغن کاری کنید.

سخن پایانی

صندلی‌های اداری چرخ‌دار دارای چند قطعه متحرک هستند که نیاز دارند هر از گاهی روان‌کاری شوند تا عملکرد درستی داشته باشند. پس از استفاده مکرر، حتی در صورت رسیدگی هم احتمال صدادار شدن صندلی‌های اداری بسیار زیاد است. با دانستن دلایل ایجاد این صدا در صندلی اداری و  یادگیری مراحل روغن کاری می‌توان عمر این صندلی‌ها را طولانی و خرابی‌های آن را کم‌تر کرد. در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در مورد روغن کاری را توضیح دهیم. اگر با انجام روغن کاری هم مشکل شما حل نشد، نیاز به سرویس و تعمیر صندلی اداری وجود دارد. برای مشاوره و یا تعمیر انواع صندلی اداری می‌توانید با کارشناسان صندلی میلاد در ارتباط باشید.

معرفی صندلی گیمینگ و بهترین انواع آن

اگر شما هم جزو گیمرهای حرفه‌ای هستید که به دنبال یک صندلی گیمینگ استاندارد برای اتاق خود می‌گردید، با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی‌های صندلی گیمینگ بیشتر بدانیم.

از جمله لوازم مهم و ضروری برای گیمرها صندلی گیمینگ است که عوارض ناشی از بازی‌های رایانه‌ای را به حداقل می‌رساند. اطلاع از ویژگی‌های صندلی گیمینگ استاندارد و انواع صندلی‌های مناسب برای گیم می‌تواند ما را در خرید این محصول کمک کند تا صندلی متناسب با کار و ویژگی‌های جسمانی خود تهیه کنیم. پس در این مقاله با ما همراه باشیم تا با نکات مهم و مزایای صندلی گیمینگ مناسب آشنا شویم.

مطالب کاربردی: 

خرید صندلی  تعمیر صندلی  تعویض فوم صندلی  تعویض روکش صندلی  تعویض جک صندلی

نمونه ای از یک صندلی گیمینگ

معرفی صندلی گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ نسل ارتقا یافته صندلی‌های کامپیوتر هستند. امروزه با گسترش بازی‌های رایانه‌ای، xbox و کنسول‌ها افراد زیادی پشت میز نشسته و ساعت‌ها روی صندلی به بازی می‌پردازند. صندلی گیمینگ استاندارد با توجه به این که طبق اصول ارگونومیک طراحی شده‌اند، تمام نیازهای گیمر هنگام بازی را برطرف کرده و مانع از بروز مشکلات اسکلتی عضلانی می‌شوند.

این نوع صندلی علاوه بر گیمرها، برای کاربرانی که ساعت ها از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده می‌کنند نیز مناسب است. از جمله مواردی که صندلی گیمینگ از نظر شکل ظاهر با سایر صندلی‌ها فرق دارد، پشتی بلند آن است که به طور کامل سر و گردن گیمر را نگهداری و پشتیبانی می‌کند و برای خیره شدن طولانی مدت به نمایشگر طراحی و بهینه شده است. از این صندلی‌ها در مسابقات ورزشی آنلاین (eSports) نیز استفاده می‎شود.

مزایای استفاده از صندلی گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ به دلیل اهمیت بالا و استفاده بلند مدت، با مواد اولیه باکیفیت ساخته شده و تمام اصول ارگونومیکی در طراحی آن رعایت شده است. از این رو استفاده زیاد از این صندلی‌ها به کمر، ستون فقرات و نشیمن‌گاه گیمر آسیبی وارد نمی‌کند. هم‌چنین به این دلیل که تمامی تنظمات بخش‌های مختلف مانند ارتفاع نشیمن و دسته، و زاویه پشتی صندلی را دارد، امکان قرار گرفتن در بهترین زاویه مقابل مانیتور را فراهم می‌کند.

این صندلی‌ها به دلیل طراحی مناسب و منحصر به فردی که دارند، علاوه بر گیمرها برای برنامه‌نویسان، نویسندگان، هنرمندان دیجیتال و تمامی کاربرانی که زیاد از کامپیوتر استفاده می‌کنند، مناسب است.

انواع بهترین صندلی‌های گیمینگ

صندلی بازی کنسولی

این نوع صندلی‌ها تنها برای بازی‌های کنسولی ساخته شده‌اند. شکل آن‌ها به صورت حرف L بوده و برعکس صندلی‌های مناسب برای بازی‌های کامپیوتری، چرخ ندارند. به این صندلی‌ها راکر نیز گفته می‌شود که دلیل آن ارتباط تکیه‌گاه صندلی با حرکات گیمر است. یعنی پشتی صندلی با حرکات جلو و عقب گیمر نیز حرکت کرده و جلو یا عقب می‌رود. همین ویژگی راحتی این نوع صندلی را بیشتر از سایر صندلی‌ها می‌کند.

صندلی بازی مسابقه‌ای

صندلی‌ بازی‌های مسابقه‌ای گران‌ترین صندلی گیمینگ است. این صندلی‌ها به قابی متصل می‌شوند که روی آن‌ها می‌توان قطعاتی مانند کلاچ، ترمز، فرمان، دندهو سایر تجهیزات لازم برای بازی‌های مسابقه‌ای را نصب کرد. در بسیاری از کشورها از این صندلی برای آموزش مجازی رانندگی استفاده می‌شود.

صندلی بازی کامپیوتری

این نوع صندلی رایج‌ترین صندلی گیمینگ است که برای نشستن یا کار کردن پشت میز و انجام بازی‌های رایانه‌ای به کار برده می‌شود. این صندلی‌ها 5 عدد چرخ و یک دسته برای بالا یا پایین کردن ارتفاع صندلی دارند. قابلیت چرخش 360 درجه این نوع صندلی باعث می‌شود کاربر یا گیمر به راحتی پشت میز در حرکت باشد. ارتفاع دسته این صندلی تا حد مناسبی بلند است که راحتی و تسلط به موس و کیبورد را افزایش می‌دهد.

صندلی کیسه لوبیا یا راحتی

ارزان‌ترین نمونه صندلی گیمینگ، صندلی کیسه لوبیا یا راحتی است که به هر شکل می‌توان روی آن نشست. درون این نوع صندلی با فوم و الیاف مخصوص پر شده است و نرمی و راحتی فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل علی رغم این که پشتی قابل تنظیم ندارند، بیشتر گیمرها این صندلی را برای بازی انتخاب می‌کنند.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ آبی

اندازه صندلی گیمینگ

طبیعتا مهم‌ترین ویژگی که هنگام خرید صندلی گیمینگ باید به آن توجه کرد، سایز و ابعاد صندلی است. هر صندلی باید متناسب با قد و وزن یک کاربر خریداری شود تا از آسیب صندلی و خستگی کاربر جلوگیری شود. به طور معمول صندلی‌های گیمینگ در 3 محدوده قدی برای کاربران عرضه می‎شوند. سایز کوچک مناسب افراد سبک وزن و دارای حداکثر قد 170 سانتی‌متر و وزن 80 کیلوگرم هستند. سایز متوسط برای کاربران تا قد 190 سانتی‌متر و وزن 100 کیلوگرم ساخته شده است و در نهایت صندلی‌های سایز بزرگ برای افراد بالای 190 سانتی‎متر و سنگین وزن است.

نشیمن‎گاه صندلی

استفاده از صندلی‌هایی که نشیمن‌گاه غیراستانداردی دارند، باعث ناراحتی و دردهای کمر و دنبالچه می‌شوند. نشیمن‌گاه صندلی در عین راحتی باید باکیفیت باشد تا در طول زمان شکل و فرم خود را از دست ندهد. امروزه معمولا در تولید صندلی‎های استاندارد از فوم سرد طبی استفاده می‌شود. این فوم هنگام نشستن کاربر، با انحناهای بدن کاربر تغییر کرده و شکل آن را به خود می‌گیرد تا بیشترین راحتی برای کاربر فراهم شود. با بلند شدن فرد، فوم به سرعت به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

تکیه‌گاه صندلی

تکیه‌گاه صندلی باید توانایی حمایت و پشتیبانی کامل از کمر و گردن را داشته باشد. به صورتی که با نشستن کاربر، انحناهای کمر و گردن، در نقاط درستی قرار بگیرند. پشتی متحرک صندلی نیز باید توانایی حرکت یکنواخت و ایمن را در زوایای مناسب داشته باشد. در مدل‌های گران قیمت صندلی گیمینگ، این تغییر زاویه تا 135 درجه هم امکان‌پذیر است. اما زاویه ایده‌آل و درست برای قرار گرفتن در مقابل کامپیوتر بین 100 الی 110 درجه است.

چرخ‌های صندلی

صندلی‌های ارزان قیمت، پایه و چرخ‌های بی‌کیفیتی دارند که پس از مدتی استفاده و حرکت، شکسته و کارکرد خود را از دست می‌دهند. به خصوص برای کاربرانی که وزن بالایی دارند. صندلی گیمینگ استاندارد دارای پایه‌ای با محور 5 ستاره به منظور توزیع وزن و ساخته شده از جنس مقاوم است تا ظرفیت تحمل وزن‌های بالا را داشته باشد.

دسته صندلی

صندلی گیمینگ ارگونومیکی باید دسته‌های قابل تنظیم داشته باشد. زیرا این موضوع باعث افزایش راحتی و سلامت گیمر می‌شود. هنگام نشستن ساعدهای کاربر باید موازی با سطح کف بوده و آرنج‌ها هم در وضعیت استراحت قرار گیرند. در بسیاری از صندلی‌های گیمر باکیفیت، دسته‌های صندلی پد نرم و منعطفی دارند که آسودگی بیشتری را برای آرنج‌ها و دست‌ها فراهم می‌کند. ارتفاع دسته‌های صندلی در پایین‌ترین نقطه باید در راستای ران کاربر باشند و شانه‌ها نیز بدون قرار گرفتن در وضعیت تحت فشار حالتی بدون قوز و درست داشته باشند.

سخن پایانی

گیمرها بیشتر از سایر افراد درگیر با کامپیوتر، ثابت بر روی صندلی می‌نشینند و به همین جهت باید صندلی مناسب برای بازی را تهیه کنند تا ضمن زیبایی و راحتی، از بروز درد و آسیب‌های جسمانی جلوگیری کند. در صورتی که قصد خرید صندلی گیمینگ استاندارد را دارید اما بین صندلی‌های مختلف با قیمت و مدل‌های متنوع مردد هستید، کارشناسان صندلی میلاد شما را در انتخاب بهترین صندلی گیمینگ متناسب با بودجه‌تان کمک می‌کنند.

9 ویژگی بهترین صندلی کامپیوتر و راهنمای کامل خرید

اگر به دنبال تهیه بهترین صندلی کامپیوتر و نوع استاندارد و مناسب آن برای اتاق شخصی در منزل یا محل کارتان هستید، با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های یک صندلی مناسب بیشتر آشنا شویم.

امروزه به دلیل گسترش اینترنت و کار با کامپیوتر، افراد ساعت‌های زیادی را بر روی صندلی می‌نشینند؛ بدون این که متوجه گذر زمان بشوند. این نشستن‌های طولانی مدت و عدم حرکت، مشکلات فیزیکی متعددی برای کاربر به وجود می‌آورد. استفاده از یک صندلی کامپیوتر استاندارد تا حد خوبی این مشکلات را برطرف می‌کند. در ادامه ویژگی‌ها و اصولی که یک صندلی کامپیوتر مناسب باید دارا باشد را بررسی می‎کنیم.

9 ویژگی بهترین صندلی کامپیوتر

دارا بودن قابلیت تنظیم پشتی

صندلی کامپیوتر مناسب باید این امکان را به شما بدهد که پشتی صندلی خود را در راحت‌ترین وضعیت ممکن تنظیم کنید. بسته به نوع ساخت صندلی، پشتی آن می‌تواند در چندین حالت تنظیم شود. علاوه بر این، پشتی صندلی باید مستحکم و در عین حال نرم و راحت بوده و انحنای S شکل را برای پرکردن گودی کمر داشته باشد.

دسته صندلی

دسته صندلی جزو قسمت‌هایی است که وجود آن برای صندلی لازم بوده و در انتخاب یک صندلی کامپیوتر استاندارد دخیل است. بهترین صندلی کامپیوتر دسته‌هایی با پد فوم یا چرم دارد که از ساعد و آرنج کاربر محافظت کرده و راحتی و تسلط او را بیشتر می‌کند. هم‌چنین دسته‌های صندلی کامپیوتر استاندارد قابلیت تنظیم ارتفاع در 4 حالت مختلف دارند.

پشتی کمر صندلی

صندلی‌های کامپیوتر باکیفیت پشتی کمر قابل تنظیم دارند. پشتی کمر این امکان را به کاربر می‌دهد که آن را روی کمر خود تنظیم کند. این امر از ایجاد گودی کمر جلوگیری می‌کند. گودی کمر در صورت نادیده گرفتن به سیاتیک تبدیل می‌شود و بسیار ناخوشایند و دردآور است. منظور از پشتی کمر، وجود بالشتکی است که به عنوان تکیه‎گاه برای گودی کمر عمل می‌کند.

قابلیت تنظیم ارتفاع

ارتفاع صندلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین صندلی کامپیوتر است. در صورت تنظیم نشدن ارتفاع، برای افراد قد بلند یا قد کوتاه امکان تنظیم ارتفاع متناسب با میز وجود نخواهد داشت و صندلی بلندتر یا کوتاه‌تر خواهد بود که باعث آسیب به ستون فقرات، و ایجاد درد در ناحیه گردن و دست‌ها می‌شود. ارتفاع استاندارد صندلی، ارتفاعی است که پاهای فرد کامل بر روی زمین قرار بگیرد و کاربر احساس راحتی داشته باشد.

داشتن چرخ‌های مناسب

وجود چرخ برای صندلی کامپیوتر شاید برای بعضی افراد آپشن محسوب شود اما وجود آن برای دسترسی به همه قسمت‌های میز لازم و کاربردی است. صندلی کامپیوتر مناسب باید چرخ‌های روان و محکمی داشته باشد. در کنار استحکام بتوانند به سادگی و آزادانه بچرخند تا کاربر به بخش‌های مختلف میز دسترسی داشته باشد و دست و بازوی فرد دچار خستگی نشود.

دوام و عمر صندلی

صندلی‌های نامرغوب و بی‌کیفیت معمولا پس از مدت کوتاهی دچار آسیب‌های مختلف شده و در نهایت از کار می‌افتند. اما یک صندلی استاندارد برای مدتی طولانی کارکرد مناسبی خواهد داشت. برای تهیه صندلی کامپیوتر استاندارد از برندهای شناخته‌شده و فروشگاه یا سایت‌های معتبر خرید کنید.

جنس روکش صندلی

به دلیل زیاد نشستن روی صندلی، جنس روکش آن خیلی اهمیت دارد. روکش صندلی کامپیوتر در کنار دوام و استحکام باید جذب رطوبت را به خوبی انجام دهد. به همین جهت هنگام خرید جنس روکش صندلی را متناسب با نوع کار و فعالیت خود انتخاب کنید. اگر جنس چرم را برای صندلی کامپیوتر انتخاب کرده‌اید توجه کنید که شیارهایی برای عبور جریان هوا داشته باشد. وججود شیار روی روکش‌های چرمی، با عبور راحت‌تر جریان هوا و جلوگیری از افزایش دما، مانع از اذیت شدن فرد به خصوص در فصول گرم می‌شود.

تکیه‌گاه صندلی

پهنای استاندارد برای تکیه‌گاه صندلی بین 30 الی 48 سانتی‌متر است. تکیه‌گاه باید قابلیت تنظیم و جلو و عقب رفتن را داشته باشد تا فرد متناسب با نیازش آن را تنظیم کند. داشتن قفل ایمنی که تکیه‌گاه را در حالت استاندارد به صورت ثابت نگه دارد و مانع خروج آن از حالت تعادل شود هم از جمله فاکتورهای مهم برای تکیه‌گاه است.

پشتی گردن صندلی

وجود پشتی گردن برای یک صندلی کامپیوتر مزیت محسوب می‌شود. در این صورت فرد می‎تواند هنگام استراحت سر خود را به آن تکیه داده و احساس راحتی داشته باشد. خستگی و گرفتگی گردن که طی کار با کامپیوتر ایجاد می‌شود، توسط تکیه به پشتی گردن تا حد خوبی رفع می‌گردد و کاربر می‌‎تواند زمان بیشتری به کار بپردازد بدون این که خسته شود.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید صندلی کامپیوتر مناسب

ارتقاع نشیمن‌گاه صندلی باید حدود 25 الی 35 سانتی‌متر پایین تر از سطح میز کار باشد.

هنگام خرید صندلی کامپیوتر استاندارد از یک فروشگاه معتبر ضمانت نامه و گارانتی صندلی به شما داده می‌شود.

برای افرادی که وزن نسبتا زیادی دارند صندلی‌هایی مناسب است که قابلیت تحمل وزن‌های بالا را داشته باشد.

صندلی کامیپوتر باید پایه چرخان داشته باشد تا کاربر بتواند به صورت 360 درجه اطراف خود گردش داشته باشد.

همه فواصل و زوایای صندلی کامپیوتر باید قابل تنظیم باشد.

لایه داخلی صندلی کامپیوتر باید 2 الی 3 سانتی متر ضخامت داشته باشد.

پایه صندلی باید دارای چرخ بوده و چرخ‌ها قابلیت حرکت بر روی جنس کفپوش فرش را داشته باشند. اگر صندلی کامپیوتر را برای منزل خریداری می‌کنید و صندلی باید رروی فرش باشد، بهتر است صندلی‌ای خریداری شود که دارای چرخ‌های محکمی بوده و قابلیت حرکت روی فرش را به راحتی داشته باشد.

مزایای استفاده از صندلی کامپیوتر استاندارد

بسیاری از کارفرمایان دنبال مبلمان اداری شیک و جذاب بوده و مسائل ارگونومیکی صندلی را برای کارمندان خود رعایت نمی‌کنند. صندلی کامپیوتر استاندارد، ضمن این که از نظر ساختار، وزن و شکل مناسب است، از نظر ظاهری نیز زیبایی کاربرپسند دارد.

انتخاب صندلی کامپیوتر استاندارد باعث می‌شود کم‌ترین فشار و آسیب به بدن شما وارد شود و آناتومی بدن و ستون فقرات اصلاح پیدا کند.

صندلی کامپیوتر استاندارد از احساس درد و خستگی مفرط جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد مشکل در نواحی حساس بدن مانند ناحیه گردن، کمر و پا می‌شود. در نهایت بهره وری و عملکرد کاربر بهتر می‌شود.

با توجه به رعایت شدن همه اصول و استاندارها در مورد بخش‌های مختلف صندلی، بهترین صندلی کامپیوتر برای همه کاربران با هر قد و وزنی مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

صندلی کامپیوتر مناسب جزو مهم‌ترین وسایل لازم برای سیستم اداری یا خانگی محسوب می‎شود. زیرا به دلیل نشستن‌های طولانی مدت، سلامت جسمی و اسکلتی کاربر بسیار مورد توجه است. با دانستن ویژگی‎های یک صندلی کامپیوتر استاندارد و نکات مهم در مورد آن، هنگام خرید می‌توانیم مناسب‌ترین صندلی را تهیه کنیم. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظر در مورد این مقاله می‌توانید در قسمت کامنت با ماه همراه بوده یا با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

15 مورد بی نظیر انواع صندلی اداری به همراه معرفی کاربرد و استاندارد هر یک

اگر با مدل‌های مختلف صندلی‌های اداری و استانداردهای آن آشنا نباشید ممکن است هنگام خرید، صندلی نامرغوب و بی‌کیفیت را با قیمتی زیاد به شما بفروشند. پس با ما همراه باشید تا با انواع صندلی اداری بیشتر آشنا شویم.

در انتخاب صندلی باید به طراحی و کاربرد آن توجه داشت. بین صندلی‌ای که برای اداره، کنفرانس یا آزمایشگاه انتخاب می‌شود، با صندلی برای گیم یا کار با کامپیوتر تمایز و تفاوت زیادی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم 15 مدل از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع صندلی اداری را همراه با کاربرد آن‌ها برای شما شرح ‎‌دهیم.

انواع صندلی اداری

1-صندلی مدیریت

صندلی‌های مدیریت، صندلی‌های بسیار بزرگ و بلندی هستند که فضای بیشتری را نسبت به صندلی‌های دیگر اشغال می‌کنند. قیمت بیشتری نسبت به صندلی‌های دیگر دارند اما برای استفاده طولانی مدت هستند و بسیار دیر فرسوده می‌شوند. بیشتر این صندلی‌ها دارای روکش چرم هستند. در قسمت نشیمن این صندلی از فوم سرد استفاده شده است که در هنگام نشستن و برخاستن مدیر، نشیمن به حالت اولیه خود بازگردد.

نمونه ای از صندلی اداری,کامپیوتر

2- صندلی کارمندی

صندلی کامندی پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع صندلی است که برای کارشناسان، متخصصان سازمان و کارمندان طراحی و ساخته می‌شود. ابعاد و وزن این صندلی بسیار کمتر از صندلی مدیریتی است. صندلی کارمندی پشتی صندلی کوتاه‌‎تری دارد و مناسب برای استفاده 5 الی 10 ساعت می‌باشد. این نوع صندلی نیز به دلیل استفاده طولانی باید دارای اصول ارگونومیکی بوده و مکانیزم تنظیم زاویه پشتی و جک تغییر ارتفاع داشته باشد.

3- صندلی کامپیوتر

این نوع صندلی‌ها ضمن این که تنوع بالایی دارند، به گونه‌ای ساخته می‌شوند که با میزهای کامپیوتر رابطه و هم‌خوانی خوبی برقرار کنند. البته جک تغییر ارتفاع مکانیزم تنظیم زاویه پشتی هم هستند. پایه های این نوع صندلی دارای پنج چرخ بوده که به کاربر امکان چرخش در هر جهتی را می‌دهد.

4- صندلی گیمینگ و بازی

صندلی گیمینگ از جمله صندلی‌های اداری گران قیمت و لوکس است و برای کسانی که مدت زمان زیاد مشغول بازی هستند یا کار بازی‌سازی انجام می‌دهند، مناسب می‌باشد. هم‌چنین از اصول و استانداردهای ارگونومیک در طراحی صندلی پیروی می‌کند.

5- صندلی ارگونومیک

این نوع صندلی طبق ضوابط و استانداردهای مرتبط و برای راحتی و افزایش بازدهی کارمند در محل کار طراحی و ساخته شده است. صندلی ارگونومیک از ایجاد درد یا تشدید آن در نواحی مختلف بدن جلوگیری می‌کند. هم‌چنین می‌تواند آسیب‌های اسکلتی-عضلانی مانند آرتروز، دیسک کمر، گردن و دست را کاهش دهد. اصولی که در ساخت این صندلی رعایت شده، از فیزیک بدن و گودی کمر حمایت کرده و باعث می‌شود هنگام نشستن، گردن خون افزایش پیدا کند.

نمونه صندلی اداری کنفرانس و جلسه

6- صندلی کنفرانس یا همگانی

انتخاب این گونه صندلی‌ها به مدیر شرکت یا اداره بستگی دارد. این نوع صندلی‌ها دارای دو نوع ثابت و متحرک هستند. نوع اول قابلیت تنظیم ندارد و پایه‌هایش ثابت است ولی نوع دوم دارای چرخ بوده و قابلیت تنظیم دارد. صندلی‌های کنفرانس به گونه‌ای طراحی می‌شوند که افراد بتوانند به همه اعضای اتاق کنفرانس یا سمینار اشراف داشته باشند. این صندلی برای استفاده در زمینه‌های آموزشی، دانشجویی یا دانش‌آموزی، نمایشی، انتشاراتی یا تبلیغاتی، حمایتی و مشاوره کاربرد دارند.

7- صندلی 24 ساعته

برای اشخاصی که به طور مداوم از صندلی استفاده می‌کنند این نوع صندلی بسیار مناسب است. مانند کارمندان و منشی که در مراکز تماس شرکتها کار میکنند. این صندلیها پشتی و کفی ضخیمی دارند و با فوم‌های با دوام بالا ساخته میشوند. موارد ارگونومیکی در این صندلیها به خوبی رعایت میشود. برای کسانی که کمردرد دارند و یا نشستن طولانی مدت به ستون فقرات آن‌ها فشار وارد می‌کند، صندلی‌های 24 ساعته ارگونومیک گزینه مناسبی خواهد بود. از آنجایی که مدت طولانی از این صندلی ها استفاده می شود بنابراین بیشتر احتمال خراب شدن دارند. برای تعمیر صندلی اداری مجموعه صندلی میلاد می تواند به شما کمک نماید.

8- صندلی پذیرش، انتظار یا مهمان

این گونه صندلی‌ها معمولا به صورت چهار پایه یا دارای پایه سورتمه‌ای هستند و مواد به کار برده شده در آن‌ها بیشتر از پلاستیک و چوب است. هم‌چنین به جای استفاده از فوم و چرم، از پارچه خالص استفاده می‌شود که باعث گردش هوا در نشیمن‌گاه و پشتی صندلی شود. صندلی انتظار در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ساخته شده و در مکان‌های مختلفی مانند مطب دکتر، ترمینال‌ها، داروخانه‌ها و کنار میز یا محل پذیرش در شرکت استفاده می‌شود.

9- صندلی اداری مش (mesh)

در ساخت صندلی مش به جای فوم یا چرم از پارچه خالص و پوششی استفاده می‌شود که هنگام نشستن روی صندلی از نشیمن‌گاه و پشتی آن هوا به خوبی جریان پیدا کند. افرادی که از تعریق زیاد یا گرمای آزاردهنده در نشستن‌های بلند مدت گلایه دارند، می‌توانند از این نوع صندلی استفاده نمایند. صندلی مش را علاوه بر محل کار، به عنوان صندلی کامپیوتر در منزل نیز می‌توان استفاده کرد.

10- صندلی اپن

صندلی اپن که به آن صندلی صبحانه نیز گفته می‌شود، بیشتر در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی قابل توجه این نوع صندلی، تنظیم ارتفاع زیاد آن است. لذا برای میزها یا پیشخوان‌های بلند بسیار مناسب است. بیشتر خرابی‌های صندلی اپن، به شکسته شدن پایه‌های صندلی مربوط می‌شود. زیرا بیشترین فشار بر روی پایه‌های صندلی وارد می‌شود.

11- صندلی کلاسیک

انواع صندلی اداری کلاسیک اگر به صورت استاندارد ساخته شده باشند این امکان را فراهم می‌کند که ران‌های کارمند در زاویه 60 تا 70 درجه قرار بگیرند. هم‌چنین وزن باسن و زانو تقسیم شده و بدن فشار کم‌تری را تحمل می‌کند.

صندلی آموزشی در کلاس

12- صندلی آموزشی

این نوع صندلی به دلیل طراحی خاص آن، بیشتر در مراکز آموزشی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از صندلی‌های آموزشی نیز در مدت زمان زیاد استفاده می‌شود؛ به همین دلیل راحتی و طراحی ارگونومیک آن بسیار حائز اهمیت است. بیشتر این صندلی‌ها از جنس پلاستیک و دارای پایه‌های فلزی هستند. برای راحتی بیشتر در قسمت نشیمن‌گاه و پشتی صندلی، تشک نرم وجود دارد.

13- صندلی اجرایی

صندلی‌های اجرایی معمولا دارای روکش چرم بوده و تنظیمات بیشتری نسبت به انواع دیگر صندلی دارند. این نوع صندلی از صندلی مدیریتی و کنفرانس نیز شکیل‌تر است و روکش‌های زیبا و چشمگیری دارد. صندلی‌های اجرایی در مقایسه با صندلی‌های دیگر گران‌تر بوده و بیشتر مدیران از این نوع صندلی استفاده می‌کنند. این صندلی تمام تنظیمات و استانداردهای ارگونومیک را دارا است.

14- صندلی کارگاهی

صندلی کارگاهی یا صندلی کار معمولا در انبارها، کارخانه و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی کار مقاومت نسبتا زیادی نسبت به انواع دیگر صندلی دارد و برای فضاهای تنگ و کوچک مناسب است. راحتی در انجام کار، هنگام استفاده از این نوع صندلی خیلی بیشتر است؛ زیرا پاها جای کافی برای حرکت دارند.

15- صندلی آزمایشگاهی

صندلی‌های آزمایشگاهی دارای سطح غیر لغزنده بوده و برای محیط‌های استریل مناسب هستند. هم‌چنین به سادگی از میکروب و آلودگی پاک می‌شوند. طراحی این نوع صندلی‌ها باید به نحوی باشد که روکش صندلی و قطعات، درز نداشته باشد تا از ورود میکروب جلوگیری شود.

سخن پایانی

صندلی‌های اداری در کنار راحتی و رعایت موارد ارگونومی، زیبایی خاصی به دکوراسیون اداری می‌دهند. این صندلی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که آشنایی با آن‌ها در خرید صندلی به ما کمک می‌کند. عوامل مختلفی در انتخاب صندلی مناسب برای محیط کار دخیل هستند. کارشناسان مجموعه ما در کنار شما هستند تا بهترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشید. در صورت داشتن هر گونه نظر، سوال یا مشاوره‌، با ما در ارتباط باشید.

تاثیر باورنکردنی رنگ صندلی اداری بر دکوراسیون محل کار

اکثر افراد بیشتر ساعات روز را در محل کار مانند اداره‌ها و شرکت‌ها می گذرانند. لذا محیط کار و تاثیری که بر روحیه و سطح انرژی شما در طول کار دارد، بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ماست.

برای ایجاد یک تغییر شگرف در محل کار و دکوراسیون بهتر است اطلاعات‌مان را در زمینه تاثیر رنگ‌ها، طراحی دکوراسیون و رنگ صندلی و مبلمان اداری بیشتر کنیم. در ادامه مقاله می‌توانید با کاربرد ترکیب رنگ صندلی اداری در دکوراسیون فضای کاری خود آشنا شوید.

تاثیر غیرقابل کتمان رنگ صندلی اداری در محیط کار

شاید اکثر ما از کنار رنگ صندلی‌هایی که در محل کار استفاده می‌کنیم، به سادگی رد شویم و تاثیر آن را ناچیز بدانیم. اما رنگ دکوراسیون و مبلمان اداری، تاثیر زیادی در خلق و خوی افراد، ایجاد خلاقیت و افزایش خروجی دارد. رنگ حتی این قدرت را دارد که شکل و اندازه صندلی و مبلمان و در کل اندازه محیط اتاق را تغییر دهد.

تاثیر رنگ متناسب با جنسیت می‌تواند متغیر باشد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، زنان رنگ خاکستری و بژ و مردان رنگ نارنجی و بنفش را برای محیط‌های کاری دوست ندارند.

استفاده از رنگ‌های محرک و نشاط آور یا رنگ‌های با طول موج کم، مانند سبز کم رنگ و آبی کم رنگ به نوع کسب و کار شما دارد. رنگ‌های کمرنگ و ملایم، آرامش‌بخش بوده و موجب بهبود کارایی و تمرکز شده و حس کلی رفاه را هم بیشتر می‌کند.

روانشناسی رنگ‌ها

🔴 روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز انرژی بخش بوده و حس پویایی و هیجان را در فرد بیشتر می‌کند. افزایش جریان خون در بینایی نیز جزو تاثیرات تماشای وسایل قرمز رنگ است.

🔴 روانشناسی رنگ سبز

این رنگ نیز احساس آرامش و اطمینان خاطر را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد. سبز روشن انرژی‌ دهنده و روحیه بخش بوده، و سبز تیره موجب افزایش تمرکز می‌شود. هم‌چنین برای طراحی محیط مدیریت نیز کاربرد داشته و قدرت و حرفه‌ای بودن فرد را منعکس می‌کند.

🔴 روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی به دلیل تاثیر آرامش‌بخشی که دارد و موجب افزایش حس اعتماد می‌شود، طرفداران بسیاری دارد. این رنگ، ضمن افزایش تمرکز، باعث نرمال شدن ضربان قلب و کاهش اضطراب می‌شود.

🔴 روانشناسی رنگ مشکی

مشکی، رنگ قدرتمندی است که اگر در جای مناسب از ان استفاده شود، تاثیر زیادی در شیک و زیبا شدن محیط دارد. این رنگ برای پروموت کردن محصولات گران قیمت گزینه خوبی بوده و می‌تواند در کنار رنگ ساده سفید، جلوه‌ای جسورانه ارائه دهد. البته استفاده نادرست و زیاد از این رنگ، موجب افسردگی و ناامیدی افراد می‌شود. اما به دلیل دیرتر کثیف شدن مبلمان، گزینه پرکاربردی برای صندلی‌های اداری است.

صندلی اداری سفید در کنفرانس

⚪ روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید ساده‌ترین و ایده‌آل ترین رنگ است که طرفداران زیادی دارد. این رنگ بیشتر حس آرامش ولی گاهی هم حس سردی را منتقل می‌کند. رنگ سفید با هر رنگی استفاده شود، ترکیب رنگی موفقیت آمیز خواهد بود.

🔴 روانشناسی رنگ زرد

زرد توسط روانشناسان رنگی، به عنوان رنگ خوش‌بینی تلقی شده و پر از انرژی و هیجان است. اعتقاد بر این است که رنگ زرد باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری شده و بهتر است در محیط‌های کاری که نویسندگان، طراحان، هنرمندان، توسعه‌دهندگان و سایر متخصصان خلاق در آن فضا کار می‌کنند، به کار برده شود. البته استفاده خیلی زیاد از این رنگ، چشم را اذیت می‌کند.

🔴 روانشناسی رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای نماد زمین و خاک است و حس امنیت را به کاربر منتقل می‌‌کند. مصرف‌کننده با دیدن این رنگ، تمایل بیشتری به ماندن در آن محیط دارد. این رنگ، نماد قدرت و حرفه‌ای بودن هم محسوب شده و مورد توجه مدیران است.

بعضی از گروه‌های رنگی از طرف اکثر مردم واکنش مشترکی دریافت می‌کنند و علاقه‌مندان زیادی دارند. استفاده فرعی و جزئی از آن‌ها می‌تواند موجب تمایز و زیبایی شود. مانند رنگ‌های خنثی نظیر طوسی، کرم و بژ، زیتونی، مشکی و سفید.

چگونه رنگ صندلی اداری و مبلمان را درست انتخاب کنیم؟

تنوع در خرید و تهیه صندلی‌های اداری زیاد است. همین موضوع پیدا کردن صندلی اداری باکیفیت با رنگ و مدل مناسب و هماهنگ با دکوراسیون را برای صاحبان کسب و کار دشوار می‌کند. در تهیه انواع صندلی اداری علاوه بر راحتی باید سلامت کارکنان را هم در نظر گرفت که رنگ صندلی نقش مستقیم در آن دارد.

مبلمان و صندلی اداری باید متناسب با رنگ محیط و دیوارها بوده و در واقع مکمل یکدیگر باشند. رنگ صندلی اداری در شناختن ماهیت شغلی به مشتری هم تاثیر بسزایی دارد و منعکس‌کننده فرهنگ و برند کاری یک کسب و کار است. ترکیب رنگ در مبلمان اداری را می‌توانیم در کوسن هم اعمال کنیم.

انتخاب رنگ صندلی اداری به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مانند رنگ میز، رنگ سایر مبلمان، نوع شغل، بزرگ ‌یا کوچک بودن فضا و غیره. گاهی لازم است برای بزرگ نشان دادن فضای محدود کاری، از صندلی‌های روشن استفاده کنیم. ‌یا زمانی که شغل ما پر از تنش و استرس است، باید از رنگ‌های ملایم برای رنگ صندلی اداری استفاده کرد. در بعضی مکان‌ها ترجیح می‌دهند برای مرتب نشان دادن محیط ‌یا به دلیل اینکه صندلی کثیف به نظر نرسد، از رنگ‌های تیره برای رنگ صندلی اداری استفاده می‌کنند.

نمونه از تاثیر رنگ صندلی و دکوراسیون بر محیط

چه ترکیب رنگی برای رنگ صندلی اداری مناسب است؟

رنگ‌ها بر اساس انرژی، به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. رنگ‌های سرد بیشتر در محیط‌های کوچک استفاده می‌شوند تا فضا را بزرگتر نشان دهند. برعکس، رنگ‌های گرم در مکان‌های بزرگتر کاربرد دارند تا فضا برجسته‌تر و شاخص‌تر جلوه کند. می‌توانید با توجه به جدول رنگ‌ها، از چند رنگ نزدیک به هم استفاده کرده و در قسمت‌های کوچک و محدود، از رنگ متضاد بهره ببرید. این کار برای صندلی و مبلمان اداری، در رنگ پارچه یا چوب مبلمان امکان‌پذیر است.

در دنیای پر از کسب و کارهای متنوع امروزی، تاثیر رنگ مبلمان و صندلی اداری و نقش آن‌‌ها در بازدهی کار افراد اثبات شده است. انتخاب و ترکیب رنگ‌ها به صورت هوشمندانه علاوه بر زیبایی، حس مثبت و تاثیرات آن‌ها را دو چندان می‌کند.

خلاقیت در انتخاب رنگ صندلی اداری

اگرچه استفاده از هارمونی رنگ‌ها، محیط را کلاسیک‌تر نشان می‎دهد؛ اما بعد از مدتی چشم بیننده را خسته می‌کند. استفاده از رنگ‌های متضاد به صورت محدود در مبلمان و دکوراسیون، محیط کار را زیبا و جذاب می‌کند. از خلاقیت در طراحی و استفاده از رنگ‌ها نترسید. جنس و رنگ صندلی‌های اداری شما می‌تواند ترکیبی از چوب و فلزات یا چرم هم باشد. خلاقیت درست در انتخاب رنگ مبلمان و صندلی اداری، شما را خاص‌تر خواهد کرد.

تعمیرات صندلی میلاد

تیم تعمیرات صندلی اداری میلاد، یک مجموعه حرفه‌ای و با تجربه در زمینه تعویض قطعات صندلی، رویه صندلی اداری، فوم و روکش صندلی اداری می‌باشد. مجموعه ما هم‌چنین مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته داشته و کار تعویض چرم صندلی اداری، تعویض روکش صندلی اداری و تعمیر صندلی اداری و مبلمان را هم به نحو احسن انجام می‌دهد.

سخن پایانی

تاثیر رنگ دکوراسیون و هم‎چنین رنگ صندلی‌های اداری بر عملکرد کارمندان بر هیچ کس پوشیده نیست. خیلی خوب است که اطلاعات‌مان را در زمینه روانشناسی و تاثیر رنگ بیشتر کنیم تا بتوانیم به نحو احسن از تاثیرات آن در محیط کاری خود استفاده نماییم. انتخاب درست از ترکیب رنگی متناسب با شغل، برای محیط و مبلمان اداری، حرفه‌ای بودن ما را به مخاطب نشان خواهد داد.

phone-call-65x65

مشاوره رایگان

10 thoughts on “تعویض قطعات صندلی

  1. عرفان گفت:

    به نظر شما با اینکه صندلی های شرکت 6 سال استفاده شده اند ، قابل تعمیر هستند یا نیازه صندلی نو تهیه بشه؟

    1. admin گفت:

      خیر با مشاوره تماس بگیرید. بعد از استفاده طولانی معمولا این اتفاق میفته

  2. بهاره مهرابی گفت:

    چندتا از صندلی های شرکتمون را تعمیر کردیم و راضی ام. تشکر از خدمات خوبتون

    1. admin گفت:

      ممنون از دیدگاه ارزشمندتون
      خوشحالیم که از خدمات صندلی میلاد راضی بودید.

  3. رامین گفت:

    جک صندلی رو میخوام تعویض کنم و با کیفیت باشه هزینش چقدره؟

    1. admin گفت:

      سلام آقای رامین
      برای اطلاع از هزینه تعمیرات صندلی لطفا تماس بگیرید یا تصویری از صندلی برای ما ارسال کنید.

  4. سعید م گفت:

    تعمیرات صندلی اداری در محل هم انجام میشه .شرایطش چطوره ؟

    1. admin گفت:

      سلام کلیه خدمات تعمیرات درصندلی میلاد انجام میشه و برای اطلاع بیشتر از خدمات لطفا تماس بگیرید

  5. reza گفت:

    تشکر از تعمیرات صندلی اداری میلاد. صندلی مثل روز اولش شد

    1. admin گفت:

      خوشحالیم که از تیم ما راضی بودین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *