مقالات

تاثیر باورنکردنی رنگ صندلی اداری بر دکوراسیون محل کار

اکثر افراد بیشتر ساعات روز را در محل کار مانند اداره‌ها و شرکت‌ها می گذرانند. لذا محیط کار و تاثیری که بر روحیه و سطح انرژی شما در طول کار دارد، بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ماست.

برای ایجاد یک تغییر شگرف در محل کار و دکوراسیون بهتر است اطلاعات‌مان را در زمینه تاثیر رنگ‌ها، طراحی دکوراسیون و رنگ صندلی و مبلمان اداری بیشتر کنیم. در ادامه مقاله می‌توانید با کاربرد ترکیب رنگ صندلی اداری در دکوراسیون فضای کاری خود آشنا شوید.

تاثیر غیرقابل کتمان رنگ صندلی اداری در محیط کار

شاید اکثر ما از کنار رنگ صندلی‌هایی که در محل کار استفاده می‌کنیم، به سادگی رد شویم و تاثیر آن را ناچیز بدانیم. اما رنگ دکوراسیون و مبلمان اداری، تاثیر زیادی در خلق و خوی افراد، ایجاد خلاقیت و افزایش خروجی دارد. رنگ حتی این قدرت را دارد که شکل و اندازه صندلی و مبلمان و در کل اندازه محیط اتاق را تغییر دهد.

تاثیر رنگ متناسب با جنسیت می‌تواند متغیر باشد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، زنان رنگ خاکستری و بژ و مردان رنگ نارنجی و بنفش را برای محیط‌های کاری دوست ندارند.

استفاده از رنگ‌های محرک و نشاط آور یا رنگ‌های با طول موج کم، مانند سبز کم رنگ و آبی کم رنگ به نوع کسب و کار شما دارد. رنگ‌های کمرنگ و ملایم، آرامش‌بخش بوده و موجب بهبود کارایی و تمرکز شده و حس کلی رفاه را هم بیشتر می‌کند.

روانشناسی رنگ‌ها

🔴 روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز انرژی بخش بوده و حس پویایی و هیجان را در فرد بیشتر می‌کند. افزایش جریان خون در بینایی نیز جزو تاثیرات تماشای وسایل قرمز رنگ است.

🔴 روانشناسی رنگ سبز

این رنگ نیز احساس آرامش و اطمینان خاطر را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد. سبز روشن انرژی‌ دهنده و روحیه بخش بوده، و سبز تیره موجب افزایش تمرکز می‌شود. هم‌چنین برای طراحی محیط مدیریت نیز کاربرد داشته و قدرت و حرفه‌ای بودن فرد را منعکس می‌کند.

🔴 روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی به دلیل تاثیر آرامش‌بخشی که دارد و موجب افزایش حس اعتماد می‌شود، طرفداران بسیاری دارد. این رنگ، ضمن افزایش تمرکز، باعث نرمال شدن ضربان قلب و کاهش اضطراب می‌شود.

🔴 روانشناسی رنگ مشکی

مشکی، رنگ قدرتمندی است که اگر در جای مناسب از ان استفاده شود، تاثیر زیادی در شیک و زیبا شدن محیط دارد. این رنگ برای پروموت کردن محصولات گران قیمت گزینه خوبی بوده و می‌تواند در کنار رنگ ساده سفید، جلوه‌ای جسورانه ارائه دهد. البته استفاده نادرست و زیاد از این رنگ، موجب افسردگی و ناامیدی افراد می‌شود. اما به دلیل دیرتر کثیف شدن مبلمان، گزینه پرکاربردی برای صندلی‌های اداری است.

صندلی اداری سفید در کنفرانس

⚪ روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید ساده‌ترین و ایده‌آل ترین رنگ است که طرفداران زیادی دارد. این رنگ بیشتر حس آرامش ولی گاهی هم حس سردی را منتقل می‌کند. رنگ سفید با هر رنگی استفاده شود، ترکیب رنگی موفقیت آمیز خواهد بود.

🔴 روانشناسی رنگ زرد

زرد توسط روانشناسان رنگی، به عنوان رنگ خوش‌بینی تلقی شده و پر از انرژی و هیجان است. اعتقاد بر این است که رنگ زرد باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری شده و بهتر است در محیط‌های کاری که نویسندگان، طراحان، هنرمندان، توسعه‌دهندگان و سایر متخصصان خلاق در آن فضا کار می‌کنند، به کار برده شود. البته استفاده خیلی زیاد از این رنگ، چشم را اذیت می‌کند.

🔴 روانشناسی رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای نماد زمین و خاک است و حس امنیت را به کاربر منتقل می‌‌کند. مصرف‌کننده با دیدن این رنگ، تمایل بیشتری به ماندن در آن محیط دارد. این رنگ، نماد قدرت و حرفه‌ای بودن هم محسوب شده و مورد توجه مدیران است.

بعضی از گروه‌های رنگی از طرف اکثر مردم واکنش مشترکی دریافت می‌کنند و علاقه‌مندان زیادی دارند. استفاده فرعی و جزئی از آن‌ها می‌تواند موجب تمایز و زیبایی شود. مانند رنگ‌های خنثی نظیر طوسی، کرم و بژ، زیتونی، مشکی و سفید.

چگونه رنگ صندلی اداری و مبلمان را درست انتخاب کنیم؟

تنوع در خرید و تهیه صندلی‌های اداری زیاد است. همین موضوع پیدا کردن صندلی اداری باکیفیت با رنگ و مدل مناسب و هماهنگ با دکوراسیون را برای صاحبان کسب و کار دشوار می‌کند. در تهیه انواع صندلی اداری علاوه بر راحتی باید سلامت کارکنان را هم در نظر گرفت که رنگ صندلی نقش مستقیم در آن دارد.

مبلمان و صندلی اداری باید متناسب با رنگ محیط و دیوارها بوده و در واقع مکمل یکدیگر باشند. رنگ صندلی اداری در شناختن ماهیت شغلی به مشتری هم تاثیر بسزایی دارد و منعکس‌کننده فرهنگ و برند کاری یک کسب و کار است. ترکیب رنگ در مبلمان اداری را می‌توانیم در کوسن هم اعمال کنیم.

انتخاب رنگ صندلی اداری به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مانند رنگ میز، رنگ سایر مبلمان، نوع شغل، بزرگ ‌یا کوچک بودن فضا و غیره. گاهی لازم است برای بزرگ نشان دادن فضای محدود کاری، از صندلی‌های روشن استفاده کنیم. ‌یا زمانی که شغل ما پر از تنش و استرس است، باید از رنگ‌های ملایم برای رنگ صندلی اداری استفاده کرد. در بعضی مکان‌ها ترجیح می‌دهند برای مرتب نشان دادن محیط ‌یا به دلیل اینکه صندلی کثیف به نظر نرسد، از رنگ‌های تیره برای رنگ صندلی اداری استفاده می‌کنند.

نمونه از تاثیر رنگ صندلی و دکوراسیون بر محیط

چه ترکیب رنگی برای رنگ صندلی اداری مناسب است؟

رنگ‌ها بر اساس انرژی، به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. رنگ‌های سرد بیشتر در محیط‌های کوچک استفاده می‌شوند تا فضا را بزرگتر نشان دهند. برعکس، رنگ‌های گرم در مکان‌های بزرگتر کاربرد دارند تا فضا برجسته‌تر و شاخص‌تر جلوه کند. می‌توانید با توجه به جدول رنگ‌ها، از چند رنگ نزدیک به هم استفاده کرده و در قسمت‌های کوچک و محدود، از رنگ متضاد بهره ببرید. این کار برای صندلی و مبلمان اداری، در رنگ پارچه یا چوب مبلمان امکان‌پذیر است.

در دنیای پر از کسب و کارهای متنوع امروزی، تاثیر رنگ مبلمان و صندلی اداری و نقش آن‌‌ها در بازدهی کار افراد اثبات شده است. انتخاب و ترکیب رنگ‌ها به صورت هوشمندانه علاوه بر زیبایی، حس مثبت و تاثیرات آن‌ها را دو چندان می‌کند.

خلاقیت در انتخاب رنگ صندلی اداری

اگرچه استفاده از هارمونی رنگ‌ها، محیط را کلاسیک‌تر نشان می‎دهد؛ اما بعد از مدتی چشم بیننده را خسته می‌کند. استفاده از رنگ‌های متضاد به صورت محدود در مبلمان و دکوراسیون، محیط کار را زیبا و جذاب می‌کند. از خلاقیت در طراحی و استفاده از رنگ‌ها نترسید. جنس و رنگ صندلی‌های اداری شما می‌تواند ترکیبی از چوب و فلزات یا چرم هم باشد. خلاقیت درست در انتخاب رنگ مبلمان و صندلی اداری، شما را خاص‌تر خواهد کرد.

تعمیرات صندلی میلاد

تیم تعمیرات صندلی اداری میلاد، یک مجموعه حرفه‌ای و با تجربه در زمینه تعویض قطعات صندلی، رویه صندلی اداری، فوم و روکش صندلی اداری می‌باشد. مجموعه ما هم‌چنین مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته داشته و کار تعویض چرم صندلی اداری، تعویض روکش صندلی اداری و تعمیر صندلی اداری و مبلمان را هم به نحو احسن انجام می‌دهد.

سخن پایانی

تاثیر رنگ دکوراسیون و هم‎چنین رنگ صندلی‌های اداری بر عملکرد کارمندان بر هیچ کس پوشیده نیست. خیلی خوب است که اطلاعات‌مان را در زمینه روانشناسی و تاثیر رنگ بیشتر کنیم تا بتوانیم به نحو احسن از تاثیرات آن در محیط کاری خود استفاده نماییم. انتخاب درست از ترکیب رنگی متناسب با شغل، برای محیط و مبلمان اداری، حرفه‌ای بودن ما را به مخاطب نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *