مقالات

فرایند آکوستیک کردن درب

چگونه یک درب آکوستیک یا بدون صدا می شود؟ اغلب صاحبان خانه معمولاً مشتاق اجرای پروژه های عایق صدا هستند. بنابراین، آنها زمان، انرژی و گاهی اوقات پول زیادی را صرف عایق صوتی خانه های خود می کنند. با این حال، چیزی که اکثر مردم متوجه نمی شوند این است که این درب ها هستند که دارای صدای زیادی در منازل و یا هر مکان دیگر بوده و باعث می شوند آلودگی صوتی در خانه ها وارد شود.

به جای نادیده گرفتن آن، بهتر است از درب های آکوستیک یا بدون صدا که دارای عایق صدا هستند استفاده کنید. این نوع درها دارای قیمت بسیار مناسبی هستند ، آکوستیک کردن درب یا صداگیر درب اتاق یک روش کاملا علمی است.

درب های آکوستیک چیست؟

این درب ها برای کاهش انتشار صدا و لرزش بین اتاق ها طراحی شده اند. هدف آنها عایق کردن صدای داخل اتاق است که به لطف مهندسی عایق در بدنه قرار خواهد گرفت و درب ها بی صدا می شوند. درهای آکوستیک به عنوان مانعی عمل می کنند که بازتاب صدا را محدود می کند.

مواد با کیفیت عایق صوتی بهینه که صدا را منعکس و جذب می کنند عبارتند از:

●  فولاد ●  الوار  ●  آلومینیوم  ●  پی وی سی

از نظر تئوری، هر چه جرم درب بیشتر و محکم تر باشد، انتقال صدا کمتر است. با این حال، این را می توان با استفاده از فوم عایق یا ساندویچ کردن هسته های متراکم بهبود بخشید.

بسته به نیاز خود می توانید درب های آکوستیک تک و یا دوبل تهیه کنید. به عنوان مثال، سینماها و تئاترها اغلب از درب های دوتایی برای ایجاد عایق صوتی بهتر استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درهای عایق صدا و درجه بندی دسی بل، می توانید با ما در ارتباط باشید.

درب های آکوستیک چگونه تولید می شوند؟

آنها از یک ماده با هسته جامد ساخته شده اند که عایق و مانعی در برابر صدا ایجاد می کند. هسته این درب ها اغلب حاوی فوم عایق یا یک هسته تقویت شده است.

آنها همچنین از مهر و موم آکوستیک استفاده می کنند. مانند یک مهر و موم متورم، بر روی درب ها کار می کنند تا یک مهر و موم هواگیر در اطراف در ایجاد کنند تا از انتقال صدا جلوگیری کند. مهر و موم آکوستیک همچنین دارای رتبه آکوستیک یا دسی بل است.

فراموش نکنیم که درهای آکوستیک نیز می توانند دارای درجه بندی آتش سوزی باشند! محافظت در برابر آتش و صدا، چند منظوره بوده و همین باعث می شود عمر این نوع درب ها بسیار زیاد باشد زیرا دارای مقاومت و تحمل بالایی هستند.

اجزای اصلی:

● هسته درب ● ورق در ● چارچوب در ● لولا ● قفل کردن ● مهر و موم آکوستیک

صدا گیر درب ورودی می تواند شامل لولا، قاب و آهن باشد. این نوع درها نیز با روکش یا رنگ آمیزی های متفاوت موجود هستند و می توانند متناسب با نیازهای فرد طراحی شوند. البته درهای آکوستیک از لحاظ زیبایی نیز بسیار منحصر به فرد هستند.

انواع عایق های صوتی در ساخت درب آکوستیک

Batwing : یک مهر و موم L شکل که بر روی سطح چارچوب در و پایه درب نصب می شود. بنابراین، لبه درب با مهر و موم به شکل کامل بسته می شود.

Drop: یک مهر و موم مستقیم، نصب شده در پایین درب، که با بسته شدن درب به طور خودکار پایین می آید تا یک عایق محکم ساخته شود.

چرا از درهای آکوستیک استفاده کنیم؟

مقررات ساختمانی پیرامون استاندارد عایق صدا در ساختمان های خانگی و تجاری، از نظر عایق صوتی دیوارها و کف ها برای کاهش صدای ساختمان های مجاور و انتقال صدای داخلی در خانه وجود دارد. هدف این مقررات کاهش سطوح نرمال صدا مانند: گفتار، تلویزیون و پخش موسیقی است.

آنها یک الزام قانونی نیستند، تنها هدف این است که با استفاده از درهای عایق صوتی یا آکوستیک مزاحمتی برای همسایه های ایجاد نشود و فرد در محیطی آرام زندگی کند.این نوع درب ها به عنوان عایق صوتی درب آپارتمان و برای ضد صدا کردن اتاق بکار می روند.

مزایا استفاده از درب های آکوستیک

○ سلامتی و تندرستی

صداهای بلند و مداوم می تواند باعث ایجاد اختلالات زیادی شود و به استرس کمک کند. استفاده از درب آکوستیک برای کاهش یا توقف صدای بیش از حد و غیر ضروری می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید، تمرکز بر کار خود را بهبود داده و خواب بهتری داشته باشید. عایق ها و درزگیرهای اضافی نیز می توانند انتشار گرد و غبار، دود و دم را کاهش دهند.

○ بهبود در ضبط/گوش دادن صدا

در استودیوهای موسیقی، ایستگاه های پخش یا سینما، درب های آکوستیک می توانند به بهبود کیفیت صدا کمک کنند، چه هنگام ضبط و چه هنگام پخش. با جلوگیری از هر گونه صدای ناخواسته هیچ مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی شود، آنها همچنین به حفظ صدا در اتاق ضبط یا عایق کمک می کنند. این باعث بهبود کیفیت کلی صدا می شود.

○ حریم خصوصی

آنها نه تنها از ورود صدا جلوگیری می کنند بلکه به نگه داشتن صداها در داخل فضا نیز کمک می کنند. در محیط‌ هایی مانند پزشکان، بیمارستان ‌ها و دفاتر تجاری، این اجازه می‌ دهد تا استانداردهای عالی برای حفظ حریم خصوصی وجود داشته باشد، زیرا صدایی مانند تماس ‌های تلفنی و جلسات قابل شنیدن نیست.

○ ایمنی

صداهای بلند می توانند بسیار خطرناک باشند، هر صدایی بالاتر از 85 دسی بل به طور بالقوه باعث کاهش شنوایی می شود. در محیط هایی مانند کارخانه ها، که در آن ماشین آلات می توانند صدایی بالاتر از حد متوسط ​​یا آسیب رسان ایجاد کنند، درب های آکوستیک با درجه دسی بل می توانند به جداسازی مناطق با صدای بلند از فضا های دیگر کمک کنند و به عنوان سطحی از محافظت برای شنوایی عمل کنند.

درب اکوستیک شده با رویه چرمی

رتبه بندی دسیبل برای درب آکوستیک

میزان صدایی که درب ها می توانند مسدود کنند و اثر بخشی آنها آزمایش و رتبه بندی می شود. این همان چیزی است که هر در آکوستیک را منحصر به فرد می کند، زیرا هسته جامد قوی تر می تواند صداهای بلند تر و قوی تر را تحمل کند و کاهش دهد.

قدرت صدا بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. همه درها دارای درجه بندی دسی بل متفاوتی هستند. رتبه بندی معمولاً به این صورت ظاهر می شود: 30dB. . این بدان معنی است که درب می تواند تا 30 دسی بل را مسدود کند. درجه بندی دسی بل بسته به نوع صدا، ساختمان و شدت آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، سینماها اغلب بالاترین درجه دسیبل ارائه شده را دارند.

جمع بندی

در مورد درب ضد صدا و عایق صوتی اتاق خواب، سفارش آکوستیک کردن درب سریع ترین و ارزان ترین گزینه برای شما خواهد بود. اما، اگر به آکوستیک کردن درب و فضای مورد نظر خود نیاز دارید می توانید با مجموعه صندلی میلاد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *